Polityka zwrotów sklepu internetowego Stillmind

Obowiązuje od: 05.06.2025

§1 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument (czyli osoba fizyczna dokonująca zakupu w celach niezwiązanych bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową) ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub zawarcia umowy (w przypadku produktów cyfrowych).
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia, należy złożyć jednoznaczne oświadczenie (np. e-mail, formularz zwrotu) i przesłać je na adres: stillmind.zone@gmail.com.
  3. Wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się na końcu niniejszej polityki (nie jest obowiązkowy, ale ułatwia sprawę).

§2 Wyjątki od prawa odstąpienia

Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje m.in. w przypadku:

  1. Produktów cyfrowych (np. e-booków, kursów online), które zostały pobrane lub uruchomione po zakupie, za wyraźną zgodą konsumenta i z informacją o utracie prawa do odstąpienia.
  2. Produktów fizycznych noszących ślady użytkowania przekraczające zwykły zakres niezbędny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

§3 Zwrot towaru (produkty fizyczne)

  1. W przypadku odstąpienia od umowy, konsument zobowiązany jest zwrócić towar w terminie 14 dni od dnia przesłania oświadczenia.
  2. Towar należy odesłać na adres:
  3. [adres fizyczny do zwrotów]
  4. Koszty odesłania towaru ponosi konsument.
  5. Produkt nie może być uszkodzony ani nosić śladów użytkowania wykraczających poza zwykłe sprawdzenie towaru.

§4 Zwrot płatności

  1. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, zwrot płatności zostanie dokonany nie później niż 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
  2. Zwrot środków nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że wyrazi zgodę na inny sposób bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
  3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego towaru lub potwierdzenia jego odesłania.

§5 Reklamacje

  1. Niezależnie od prawa do odstąpienia, konsument ma prawo do złożenia reklamacji w przypadku wad towaru lub niezgodności z umową, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.
  2. Reklamacje należy składać na adres e-mail: [adres e-mail], podając opis problemu oraz dowód zakupu.
  3. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od ich otrzymania.